Kiterjesztett valóság Lokáció

Gyalogos navigáció újratöltve

2018-11-20

author:

Gyalogos navigáció újratöltve

Amikor feljöttünk a metróból San Francisco közepén, az első dolgom az volt, hogy a Google Maps-en próbáljam megkeresni, hol vagyunk, és merre kell mennünk a hotelünk felé. Az idegen városban eltartott jópár percig, míg az útvonalat megtaláltam, de a bizonytalanságból végül nem a technika, hanem egy helyi lakos segített ki, aki látta a tanácstalanságot, és útbaigazított.

Érdekes módon, többször előfordult már, hogy gyalogos közlekedés közben nem nagyon sikerült eligazodni, mert a kicsi sebesség, nem volt elég infó a térképnek, hogy egyértelmű utasításokat adjon.

Nyilván nem csak nekem vannak ilyen tapasztalatam, hiszen a Google mérnökei tavasszal bejelentették, hogy a kiterjesztett valósággal, a valós környezet feldogozásával, és a Street View adataival kombinálva új funkcióval bővítik a rendszert.

Hamarosan csak annyi dolgunk lesz, hogy felemeljük a telefont, az élő kameraképen pedig megjelenik a nyíl (vagy éppen egy virtuális segítő, mondjuk egy ugrándozó róka képében), és nekünk csak követnünk kell a jeleket.

Ok, de mi köze ennek a marketinghez?
A Google Maps sok cégnek már most is kiemelkedően fontos felület. Ennek segítségével fedezik fel őket az emberek, ez segíti a vevőket a tájékozódásban, a térképen megjelenő hirdetések pedig az új ügyfelek keresésében.

Please accept preferences, statistics, marketing cookies to watch this video.

Ha a Google Maps valós kameraképe ilyen hasznos segítség lesz, nyilván még többen fogják használni, onnantól pedig csak egy lépés, hogy az iránymutató nyilak mellett megjelenjenek a cégek fizetős reklámjai is a felturbózott képen. (akár a valódi hirdetések helyén)

Innen már csak egy lépés, hogy akár egy virtuális lead gyűjtő űrlap is be legyen építve a valós kamera képbe.

Azt hiszem érdemes lesz mindenkinek követni a Google Maps változásait, mert a lokáció alapú marketingből messze nem hoztunk ki mindent. 🙂