Kiterjesztett valóság

A kiterjesztett valóság az Instagram Like kapuja

2019-03-26

author:

A kiterjesztett valóság az Instagram Like kapuja

Minden közösségi platformon van valami, ami segít a profiloknak követőgyűjtésben. A Facebook aranykorában ez a Like kapu volt, amivel rengeteg márka tudott százezres követőtáborokat építeni. A Viberen a matricacsomagok töltenek be hasonló szerepet. Az Instagramon pedig a jelek szerint a kirejesztett valóság (AR) filterek segíthetnek a közösségi növelésben.

Egy közösségi profilt alap esetben két dolog miatt érdemes követni: a tartalom és a profil köré szervezett közösség az, ami általában vonzzó. Az Instagrammal is sokáig ez volt a helyzet, hiszen a jól beállított, szépen filterezett képek sok új követőt jelenthetnek mindenkinek.

De úgy tűnik az Instagram szeretne még valami “tömegnövelő” lehetőséget adni a profilok gazdáinak, ezért lehetővé tette a kiterjesztett valóság effektek megosztását. De csak a követők számára.

Please accept preferences, statistics, marketing cookies to watch this video.

Ezzel pedig az Instagram profilok gazdái könnyen tudnak hatalmas bázist építeni, ha jól eltalálják, milyen kiterjesztett valóság effektre vágynak a felhasználók.

Íme néhány példa:

  • Brenda Cardenas követőtábora 120-ról 25.000-re nőtt másfél hónap alatt, miután elkezdte publikálni Instagram filtereit
  • Thomas Posse követőtábora 1.000-ről 162.000-re nőtt az effektjeinek köszönhetően.
  • Johanna Jaskowska 621.000 követőt gyűjtött Beauty3000 filterének segítségével.

A jelek szerint a kiterjesztett valóság filterek gyártása követőszerzés szempontjából legalább annyira hatékony, mint mondjuk az egyedi Viber matricacsomagok készítése.

De van itt egy kis bibi. Viber matricacsomagot mindenki tud készíteni (aki rászánja a megfelelő összeget), az Instagram filterek készítése egyelőre azonban csak zárt béta keretében érhető el. Annak ellenére, hogy ugyanezt a technológiát Facebookon bárki megkaphatja.

Kérdés, hogy mi lesz hosszú távon a kiterjesztett valóság effektek szerepe Instagramon. Amikor kikerül a zárt bétából a rendszer marad a követőgyűjtő opció? Esetleg fizetősség válik? Vagy elérhető lesz mindenkinek? Izgalmas kérdések, amik nagyban befolyásolhatják az Instagram marketing jövőjét is.

Borítófotó forrása: johwska